NIEUW: Cursus Actualiteiten vreemdelingenbewaring voor advocaten met beperkte ervaring**

Datum van evenement

Deze actualiteitencursus is speciaal bedoeld voor advocaten die (nog) niet veel bewaringszaken doen en bewaringsdossiers effectiever willen aanpakken. Met deze cursus voldoet u aan de voorwaarden voor bewaring van de RvR*, extra korting voor WRV-leden. De docenten behandelen de meest recente ontwikkelingen op het gebied van de vreemdelingenbewaring en het terugkeerbesluit. Er is veel aandacht voor nationale en Europese jurisprudentie, daarnaast ook voor het juridisch kader en de valkuilen en problemen die u als advocaat in de praktijk tegenkomt. Na deze cursus staat u sterker in bewaringszaken.

In de cursus is plaats voor maximaal 20 deelnemers.

Docenten
mr. M.L. (Mirjam) van Riel, advocaat te Alkmaar en mr. J.R.K.A.M. (Jim) Waasdorp, jurist bij de ABRvS.

Doelgroep
De cursus richt zich op advocaten en academisch geschoolde professionals die nog niet veel ervaring hebben met vreemdelingenbewaring, maar zich hier meer op willen richten.

Locatie, datum en tijd
Utrecht, Cursus- en vergadercentrum Domstad
Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ
Maandag 10 december 2018
12.30 uur tot 17.15 uur (12.00 uur inloop met lunch; 12.30 uur aanvang)

Niveau  ** / Verdieping

* Erkend door de Raad voor Rechtsbijstand
Indien een advocaat vreemdelingenpiket en / of bewaringszaken op basis van een toevoeging behandelt, dan dient hij jaarlijks een cursus Actualiteiten Vreemdelingenbewaring te volgen voor continuering van zijn inschrijving vreemdelingenpiket. De ‘Actualiteitencursus Vreemdelingenbewaring’ van Stichting Migratierecht Nederland kan worden opgegeven bij de Raad voor Rechtsbijstand om aan deze verplichting voor voortzetting te voldoen (Bijlage 1, punt 4 sub d inschrijvingsvoorwaarden RvR).

€ 300 voor leden van de Werkgroep Rechtsbijstand in Vreemdelingenzaken (WRV)
€ 440 voor niet-WRV leden
Exclusief btw, inclusief lunch en digitale reader.

Punten
Logo NOvA 4PO